آمورش کامپیوتر و ترفند
 
 

سلام به همه دوستان عزیز

در این بخش آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر به وسیله وایرلس ( بدون سیم ) رو آموزش میدم. امیدوارم مفید واقع بشه

 

همان طور که میدانید فناوری وایرلس در تمامی دستگاه های الکترونیکی از جمله LapTop ها و تلفن های همراه هوشمند و کامپیوترهای رومیزی و حتی کنسول های بازی وجود دارند.

 

 شبکه های وایرلس بر خلاف شبکه های سیمی از نظر مکان محدود نیستند و همیشه و همه جا در دسترس هستند. مانند شبکه های تلفن همراه, شما در هر جای دنیا که باشید میتونید از این شبکه بدون محدودیت مکانی استفاده کنید.


 

 قبلا در [Only registered and activated users can see links. ] قسمت شبکه کردن دو کامپیوتر را به وسیله کابل با یکدیگر آموختیم اما برای شبکه کردن چند کامپیوتر به وسیله کابل به تجهیزاتی از جمله هاب شبکه و سویچ نیاز هست که اصلا به سرفه نیست !

 
 

در شبکه وایرلس شما برای اتصال چند کامپیوتر نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید در این روش شما با ساختن یک شبکه Ad Hoc میتونید چندین کامپیوتر را با هم شبکه کنید وحتی اینترنت را به راحتی بین کامپیوترها به اشتراک بگذارید.  



ادامه مطلب ...


برای این کار شما اگر در محیط ویندوز یا در اینترنت هستید می توانید با گرفتن دکمه ی ctrl و دکمه لغزندی موس را بالا وپایین کنید صفحه ی روبروی شما کوچک وبزرگ می شود. 



دیگر کمتر کسی را می یابد که  یک فلش مموری در جیبش نباشد ! طبیعی است با زیاد شدن استفاده از یک وسیله ، مشکلات آن نیز یکی یکی پدیدار خواهد شد . ویروسی شدن فلش مموری و همچنین دسترسی آسان همه اشخاص به آن را میتوان از چندین مشکل این وسیله نام برد . در این مطلب محور اصلی ما دسترسی آسان همه به فلش مموری شماست . طوری که اگر شما فلش مموری خود را گم کنید ، هر شخصی با اتصال آن به سیستم خود میتواند به اطلاعات آن دست پیدا کند . یا اگر آن را در محلی جا بگذارید ، بازهم این موضوع صدق می کند. راه حل چیست؟

بقیه در ادامه ی مطلب 



ادامه مطلب ...


زمان هيچ‌گاه به عقب بازنخواهد گشت. اين جمله زماني كاملا درك مي‌شود كه كاري انجام شده باشد كه نبايد انجام مي‌شد! به‌ عنوان مثال فرض كنيد در يك ايميل تا توانسته‌ايد پشت سر يكي از دوستانتان غيبت كرده‌ايد و قصد داشتيد اين ايميل را براي يكي ديگر از دوستانتان ارسال كنيد، اما به اشتباه ايميل را به همان دوستي ارسال مي‌كنيد كه در متن ايميل دوستي را در حقش تمام كرده‌ايد! شايد مواردي از اين قبيل براي خيلي از شماها پيش آمده باشد. در چنين مواقعي هيچ راه چاره‌اي وجود ندارد جز اين كه خودتان را به بي‌خيالي بزنيد يا با كلي شرمندگي (كه مطمئنا نتيجه نخواهد داد) از طرف مقابل معذرت بخواهيد! البته اين مثال را فقط جهت نشان دادن حساسيت موضوع بيان كرديم، اما موارد مشابهي همچون ارسال ايميل يك شركت به شركت ديگر، ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و... برخي ديگر از اين موارد هستند. سرويس‌هاي ايميل همچون ياهو، هات‌ميل و... پس از ارسال ايميل هيچ گزينه‌اي را براي جلوگيري از ارسال به‌عنوان فرصتي دوباره براي تصميم‌گيري در اختيار شما قرار نمي‌دهند و به ‌محض دريافت دستور ارسال از طرف شما، ايميل را ارسال مي‌كنند، اما كاربران جي‌ميل مي‌توانند با فعال‌سازي قابليت Undo مدت زمان كوتاهي را براي تصميم‌گيري مجدد و انصراف از ارسال ايميل در اختيار بگيرند! چنانچه مي‌خواهيد اين قابليت را به جي‌ميل خود اضافه كنيد و اين فرصت را داشته باشيد تا ارسال ايميل‌هاي اشتباهي را لغو كنيد، در ادامه ترفند از بهترین های ترفند با ما همراه باشید.


 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 18:44 ::  نويسنده : علی توشمالی

آيا به اين فكر كرده‌ايد هويت شما در اينترنت چگونه است؟ يا اين كه اطلاعات شخصي‌تان كه در سايت‌هاي مختلف ثبت شده دقيق بوده يا تنها اطلاعاتي درهم و بدون اساس است؟ اهميت اين سوال‌ها به اين دليل است كه اگر اطلاعات‌تان به صورت كامل در اختيار افراد سودجو قرار گيرد، ممكن است عواقب بسيار سختي برايتان به همراه داشته باشد. به همين دليل و به منظور جلوگيري از اين اتفاقات لازم است شما هويت حقيقي‌تان را در فضاي اينترنت پنهان كنيد.در همين خصوص در اينجا به روش‌هاي پنهان كردن اطلاعات دقيق‌تان مي‌پردازيم. 



ادامه مطلب ...


علمولوژی: با توجه به حجم وسیعی از اطلاعات که بر روی اینترنت منتشر می شود، بسیاری از کاربران دوست دارند از اطلاعات خود بر روی اینترنت نسخه بکاپ تهیه کنند تا آنها را بر روی کامپیوتر خود نیز ذخیره کنند.

در زیر می خواهیم روشی آسان برای تهیه بک آپ از اطلاعات شخصی مان در سایت گوگل معرفی کنیم.

برای این منظور خود سایت گوگل ابزاری ساده و رایگان به نام Google Takeout (گوگل تیک آوت) تدارک دیده است. تمام کاری که شما نیاز دارید انجام دهید این است که عبارت Google Takeout را در گوگل جستجو کرده و بر روی اولین لینک کلیک کنید. اینگونه شما وارد صفحه ای می شوید که می توانید از تمام اطلاعات خود و یا فقط سرویس هایی که مدنظرتان است نسخه بک آپ یا پشتیبان تهیه کنید.

شما همچنین این امکان را دارید به هر شکلی که می خواهید اطلاعات را ذخیره کنید. می توانید برای ذخیره اسناد از Microsoft Word، ذخیره عکس ها از JPEG و پرزنت ها از Microsoft Powerpoint استفاده کنید. بد نیست ذکر کنیم که گوگل جلوی شما در استفاده از محصولات رقبای آن را نیز نمی گیرد. در واقع حتی در این کار به شما کمک هم می کند. همین نمونه ای است که نشان می دهد Takeout طراحی کاربرپسندی دارد.

پس از اینکه تنظیمات بک آپ خود را انجام دادید، گوگل اطلاعات شما را به صورت فشرده (zip) در آرشیوی قرار می دهد که می توانید آن را دانلود و بر روی هارد دیسکی زیر تخت خود و یا در گاوصندوقتان در بانک سوییس ذخیره کنید.

تمام شد، به همین سادگی!

بیشتر افراد می توانند این کار را هر چند ماه یکبار انجام دهند. البته اگر شما از گوگل به صورت نیمه حرفه ای استفاده می کنید، شاید بخواهید از اطلاعات خود در بازه های زمانی کوتاه تری بک آپ بگیرید.
 



شنبه 11 آذر 1391برچسب:, :: 21:57 ::  نويسنده : علی توشمالی

اگر مي خواهيد ايميلي ارسال كنيد كه به طور همزمان به اشخاص ديگري نيز فرستاده شود آدرس ايميل افراد ديگر را به طور كامل در قسمت (Cc) بنويسيد . توجه داشته باشيد براي تايپ بيش از يك آدرس در اين قسمت ،بايد پس از درج هر آدرس يك ويرگول بگذاريد. 



جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 13:5 ::  نويسنده : علی توشمالی

همانقدر که انتخاب یک لپ تاپ مناسب حائز اهمیت است، ‌خرید لوازم جانبی کارآمد و مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ما در این راهنما قصد داریم شما را با لوازم جانبی پرفروش لپ تاپ آشنا کنیم تا با گونه های مختلف آن آشنا شوید. در این راهنما ما هفت لوازم جانبی پر کاربرد را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

۱- پایه های خنک کننده لپ تاپ
حتما بارها تا کنون از مضرات گذاشتن لپ تاپ روی ران پا و کار کردن با آن در مدت زمانی طولانی، چیزهایی شنیده اید برای اینکه این آسیب را به حداقل برسانید و دچار مشکل نشوید و خنک کاری لپ تاپ شما به بهترین نحوه ممکن انجام شود بهتر است یک پایه خنک کننده تهیه کنید.پایه های خنک کننده لپ تاپ دارای تنوع زیادی هستند، از تعداد فن های موجود روی آن تا چراغ های LED متغییر است و شما می توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود ،‌ مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

۲- کیف و کوله های مقاوم
به طور قطع هنگام خرید لپ تاپ نو هر قدر هم قیمت لپ تاپ یا نت بوک پایین باشد یک کیف همراه لپ تاپ به شما می دهند اما ممکن است این کیف کیفیت لازم را نداشته باشد و شاید شما به فراخور کار خود نیاز به کوله برای حمل لپ تاپ داشته باشید و شاید نیازمند کیف مطمئن باشید تا در مقابل ضربه و حریق، لپ تاپ شما را محافظت کنید.قیمت کیف ها و کوله نیز با توجه به جنس، کیفیت و شرکت سازنده و اندازه، متفاوت می باشد.

۳-موس و صحفه کلید برای مصارف خاص !
به علت فشردگی لپ تاپ نمی توان در آنها صحفه کلید با فاصله کلید های مناسبی قرار داد و شرکت های سازنده مجبوردند فاصله کلید ها را کم کنند و یا به جای موس از تاچ پد استفاده می شود که ممکن است کاربران با آن راحت نباشند و تمایل به خرید موس داشته باشند.در مورد صحفه کلید معمولا کسانی صحفه کلید جانبی خریداری می کنند که یا کار تایپ انجام می دهند یا با لپ تاپ خود بازی می کنند و بر اساس نیاز خود صحفه کلید مورد نیاز را تهیه می کنند.در بازار موس های مختلفی در برندهای مختلف برای امور متفاوت وجود دارد که می توانید تهیه کنید.

۴- کابل ها متفاوت با کاربردهای مختلف
از جمله وسایلی که در لپ تاپ ها بسیار ضروری می باشد وجود کابل های متفاوت برای کاربردهای مختلف است،‌بسته به کارهایی که شما با لپ تاپ انجام می دهید وجود کابل های مناسب برای اتصال به گجت ها بسیار ضروری می باشد، لپ تاپ های امروزی همگی دارای بلوتوث هستند و به راحتی می توان با وسایلی که دارای بلوتوث هستند تبادل اطلاعات کنند ولی فعلا همه گجت ها و وسایل دارای بلوتوث نیستند و یا اگر هم این امکان را دارند نمی توان با بلوتوث فایل و محتوایات مورد نظر را انتقال داد و در این صورت وجود کابل مورد نظر و مناسب بسیار ضروری می رسد.کابل هایی مثل کابل HDMI برای انتقال ویدئو از موبایل و دیگر وسایل برای پخش ویدئو با کیفیت بالا و یا کابل شبکه برای اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت یا تبادل اطلاعات بین کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ از مواردی است که نمی توان از آن گذشت.

۵- وسایل مفیدی به نام رم ریدر و دانگل
دیگر کمتر وسیله را می توان پیدا کرد که در داخل آن اثری از رم نباشد ! از موبایل ها گرفته تا دوربین های عکاسی و دیگر وسایل دارای قطعه ای کوچک به نام رم هستند که اطلاعات در آنها ذخیره می شود. شما برای اینکه بتوانید به اطلاعات درون رم دسترسی پیدا کنید احتیاج به یک رم ریدر دارید که با هزینه بسیار اندک می توانید آن را تهیه کنید که البته بسته به نوع و قیمت آن دارای ۵ الی ۱۰ خشاب برای پشتیبانی از رم های مختلف است.

رم ریدر وسیله ای مفید چه در لپ تاپ و چه در کامپیوتر رومیزی است و داشتن حداقل یک عدد از این وسیله لازم است. در مورد دانگل هم باید گفت که همیشه به علت کمبود فضا در لپ تاپ تعداد پورت های usb کم است و ممکن است در برخی مواقع به مشکل برخورد کنید. برای رفع این کمبود می توانید با تهیه دانگل usb تعداد جای پورت ها را افزایش داده و با خیال راحت، گجت های خود را اضافه کنید.

۶- مودم شبکه موبایل GSM/EDGE/3G
شاید تا گذشته ای نه چندان دور، صحبت کردن از اینترنت بر روی تلفن همراه بحثی غیر عادی و عموما دور از انتظار بود ولی با آمدن اپراتور جدید در داخل کشور و امکانات جدید ،‌ اینترنت در تلفن همراه سر زبان ها آمد و جدیدا با عادلانه تر شدن تعرفه های استفاده از اینترنت همراه و وجود بسته های مختلف دیگر همه افراد به گونه ای می توانند با داشتن یک سیم کارت به اینترنت متصل شوند، و اما استفاده از اینترنت موبایل در لپ تاپ چگونه است ؟.

اگر کلمه مودم gsm را در گوگل جستجو کنید، مشاهده می کنید که سایت های مختلف و فروشگاه ها اقدام به فروش وسیله ای می کنند که با قرار دادن سیم کارت درون آن و وصل کردن آن به پورت usb از اینترنت موبایل می توانید در رایانه و لپ تاپ خود استفاده کنید.شاید این وسیله برای بسیاری از افراد که در سفر هستند و به اینترنت وایرلس دسترسی ندراند این وسیله بسیار مفید باشد و بتوانند در بیشتر مناطق کشور به اینترنت در لپ تاپ خود دسترسی داشته باشند، البته راههایی دیگری از جمله استفاده موبایل به عنوان مودم نیز وجود دارد.

۷- فضاهای بسیار مناسب با هارد اکسترنال
یکی از مهمترین وی‍‍ژگی های لپ تاپ، وزن آن می باشد که باعث می شود جابه جایی لپ تاپ برای کاربر را آسان کند ولی در صورت کاهش وزن باید اندازه سخت افزارهایی مثل هارد دیسک نیز کاهش پیدا کند، در این حالت کاربران حرفه ای که نیاز به حجم زیادی دارند با مشکلات کمبود فضا مواجه می شوند و راه حل این مشکل، استفاده از هارد اکسترنال با حجم های متفاوت است که باعث می شود که این مشکل به راحتی حل شود.امروز هارد های اکسترنال با ظرفیت های چند ترابایتی در اندازه مناسب به بازار عرضه شده است که نیاز کاربران در این رابطه را برطرف کرده است.

۸- دیگر وسایل:‌ سه راهی برق، هدفون، اسپیکر، کارت صدا
چهار وسیله ای که در گزینه ۸ نام برده شده شاید از درجه اهمیت کمتری برخودار باشد ولی به هر حال جزو لوازم جانبی لپ تاپ می باشد و سه مورد آخر برای آهنگ سازان و اهالی موسیقی بسیار لازم است. در مورد سه راهی برق باید گفت که در برقی مواقع ممکن است با کمبود پریز برق مواجه شوید و یا نیاز به مبدل توان باشد که در این صورت تهیه سه راهی بسیار واجب است.

در لپ تاپ ها کمی آهنگ سازان با مشکل مواجه هستند و می توانند با خرید اسپیکر و هدفون مشکل خود را رفع کنند ،‌البته تهیه یک کارت صدای پرتابل که بوسیله پورت usb متصل می شود باعث می شود تا در مواقع ضروری به مشکل بر نخورید.
 



جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : علی توشمالی

یوتیوب (در انگلیسی: YouTube) یکی از مهم‌ترین سایت‌های وب و معروف‌ترین سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو است.



تاریخچه

یوتیوب به وسیله چاد هرلی٬استیون چن و جواد کریم به وجود آمد که هر سه از کارمندان شرکت Pay Pal بودند آنها در یک مهمانی شام پس از موفقیت سایت فلیکر که برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود به فکر افتادند تا سایتی برای اشتراک‌گذاری فیلم بسازند.

دامنه یوتیوب دقیقاْ در ۱۵ فوریه ۲۰۰۵ فعال شد و سایت به تدریج در ماه‌های بعد راه‌اندازی شد.شش ماه بعد در ماه می ۲۰۰۵ سایت به طور رسمی و عمومی افتتاح شد. در ۱۳ نوامبر به دنبال موفقیت خیره‌کننده یوتیوب٬گوگل یوتیوب را به مبلغ ۱۶۵۰ میلیون دلار خرید.
در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۷ یوتیوب اعلام کرد به کاربرانش پول پرداخت خواهد کرد.
یوتیوب در ماه مارس ۲۰۰۹ در ایران فیلتر شد. اما پس از مدت بسیار کوتاهی دوباره از فیلتر خارج گردید.

آمار وارقامی از یوتیوب
مجله وال‌استریت ژورنال در شهریور ۸۵ آمار و ارقامی از یوتیوب اعلام کرد.

ویدیوهای یوتیوب ۱۷۳۰ میلیون بار تماشا شده است.
۷۰ درصد کاربران یوتیوب آمریکایی هستند و نیمی از آنان زیر ۲۰ سال می باشند.
پیرترین کاربر یوتیوب یک مرد ۷۹ ساله انگلیسی است که در مقابل کامپیوترش می نشیند و از خاطرات جنگ جهانی دوم صحبت می کند.
ارنیه روگرز یک جوان ۲۳ ساله ادعا کرده است که تمام ۲۴ ساعت هفت روز هفته را در یوتیوب به گشت و گذار می پردازد.
آقای کریستی لیج استوارت در حدود ۲۰۰ ویدیو در یوتیوب آپلود کرده است (بیشترین مقدار).
کل زمانی که مردم صرف تماشای یوتیوب کرده محاسبه کنیم برابر با ۹۳۰۵ سال خواهد بود.
تخمین زده می‌شود تعداد ویدیو های یوتیوب ۱۰۰ میلیون عدد باشد.
هر روز ۶۵ هزار ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شوند.

قوانین یوتیوب
یوتیوب حداکثر مقدار مجاز برای ویدیوها را ۱۰ دقیقه ۴۸ ثانیه در نظر گرفته است.
یوتیوب اجازه دانلود ویدیوها را نمی‌دهد.
 



جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : علی توشمالی

شما با استفاده از این راهنما با طرز جسجو در google آشنا می شوید

لینک دانلود 



درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آمورش کامپیوتر و ترفند و آدرس rct.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 56343
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1